środa, 29 lutego 2012

Słońce jakiego nie widzieliście

Wczoraj w wolnej chwili szukałem źródeł do zdjęć FITS z Solar Dynamics Observatory (SDO). W pełnej rozdzielczości tj. 4096x4096 są np. tu:
http://sdowww.lmsal.com/sdomedia/SunInTime/2012/02/29/

lecz w folderze danego dnia zmieniają się wraz z dostawą nowych zdjęć (chyba co 12 minut, ale nie jestem pewien). A folderach innych dni są tylko FITSy z końcówki dnia. Te zdjęcia są w formacie level0 a więc surówki bez żadnych obróbek.

Zdjęcia wstępnie obrobione tj. w level1 [4096x4096] znalazłem na stronie:
http://jsoc.stanford.edu/ajax/lookdata.html

Obsługa tej strony sprawiła mi trochę problemów lecz trzeba poczytać help na ich stronie.

A dziś pobrałem najnowsze zdjęcia FITS w rozdzielczości 1024x1024 i pobawiłem się w składanie do koloru. Jako R wziąłem filtr 304 jako G filtr 211 a jako B filtr 171

Wstępnie zdjęcia otworzyłem w Fitswork 4.42 i zapisałem jako TIFFy 32 bitowe Potem w PS złożyłem do koloru i funkcją Tonowanie HDR uzyskałem takie oto zdjęcie



W następnej wolnej chwili zrobię to samo w rozdzielczości 4096x4096px

1 komentarz:

Jakub Kacprzak pisze...

Ekstra! ;D Korona wygląda tu jak zorza polarna.